Kérdések és válaszok
Szakértőink által megválaszolt valamennyi kérdés együtt, Önnek is.
OSA-ban nem található szállítói számla áfalevonása
Mi a teendő abban az esetben, ha az áfaellenőrzés során az OSA alapján a „Nem található az OSA számlák között” megjegyzés jelenik meg, miközben a Kft. rendelkezik a szállító által kiállított számlával? Figyelembe vehető-e ebben az esetben a számlán szereplő áfa levonható, illetve visszaigényelhető adóként?
Online pénztárgép, e-pénztérgép fodrász számára
Fodrász egyéni vállalkozó eddig online pénztárgépet használt, a fodrász tevékenységről pedig kézi nyugtát állított ki. Ez szeptember 1-től, hogyan lehet megoldható? Használhatja a fodrászathoz az online pénztárgépet? Cserélje le e-pénztárgépre?
Törökországban levont forrásadó
Cégünk közvetített szolgáltatásként előadói díjat számláz egy török cégnek. A török cég 20% forrásadót levon a számla összegéből, tehát a számlázott összeg 80%-a kerül átutalásra. Decemberben erről angol nyelvű igazolást adnak, mely tartalmazza a két cég adatait, valamint a levon adó összegét. Milyen lehetősége van a cégnek ezt az adót visszaigényelni, vagy levonható-e a fizetendő társasági adóból?
Alanyi mentes számlázás nem magyarországi magányszemélynek
Az alanyi adómentes egyéni vállalkozó oktatást számláz, amit élőben tart google meet, vagy bármilyen online élő videó platform segítségével. A vevő németországi magánszemély. Ebben az esetben tud magyarországi alanyi mentesen számlázni?
Menetjegy utáni nyugtaadás kötelezettség
Társaságunk helyi járatain értékesített menetjegyek tartalmazzák az Áfa tv. 173. § (1) bekezdés b-d pontok szerinti adatokat, továbbá feltüntetésre került, hogy „érvényes egyszeri utazásra”. Ez megfelel-e a 173. § (2) bekezdésének vagy kötelező ez mellett nyugtát adni?
Építőipari kivitelezés
Egy cég lakóingatlan létrehozására köt szerződést magánszeméllyel. Milyen feltételek mellett alkalmazható az ügylet számlázásakor az 5%-os kedvezményes áfamérték?
Különbözeti áfa
Használt autót értékesítő cég különbözeti áfa fizetési módot választott. Az általános rezsi költség, pl. könyvelési díj, bérleti díj, telefondíj számlák áfája levonásba helyezhető?
Használt ingóságok értékesítése
Különbözeti áfát alkalmazó cégnél ha tárgyi eszközként laptopot, telefont vásárolnak. Értékesítéshez kapcsolódóan fotózáshoz felszereléseket. Ezeknek az áfája levonásba helyezhető?
Áfa adatszolgáltatás
Kiegészítő tevékenységű egyéni vállalkozó, aki 72 éves nyugdíjas fodrász, kézi tömbös nyugtát ad. Van-e adatszolgáltatási kötelezettsége a kézi tömbös nyugtával kapcsolatban szeptember 1-jétől?
Költség továbbszámlázása
Az Áfatörvény 93. § (2) hivatkozással áfamentes számlát kaptunk légi fuvar, reptéri költségek, vámkezelés stb. díjakról. Az árut harmadik országból hozattuk be és tovább értékesítjük Magyarországon. Helyesen járunk-e el, ha az adómentesen kapott tételeket áfásan számlázzuk tovább a magyar vevőnknek?
ÁFA Praxis szakmai értesítő
Iratkozzon fel havi értesítőnkre és értesüljön Ön is rendszeresen az ÁFA Praxisban elérhető legújabb hírekről, tartalmakról, képzésekről és szakértői elemzésekről!